برج نور ثابت

برای تامین روشنایی محوطه های بسیار بزرگ از یک سازه فلزی با ارتفاع زیاد تحت عنوان برج نور استفاده میکنند. این سازه از یک بدنه ی فلزی به همراه تعدادی پرژکتور ساخته میشود که این پرژکتور ها متناسب با میزان روشنایی مورد نیاز منطقه، در انواع توانها ساخته میشود. همانطور که از نام این محصول پیداست در برج نور ثابت پرژکتورها بر خلاف برج نور متحرک قابلیت حرکت ندارند و به سبد بالای برج متصل میباشند.بنابراین عملیات تعمیر و نگهداری پرژکتور ها و لامپ ها می بایست در ارتفاع صورت پذیرد.

موارد کاربرد برج نور ثابت

  • پارکینگ های روباز
  • کارخانه ها
  • پارک ها و مکانهای تفریحی
  • باراندازها ، بنادر و فرودگاهها
  • میادین بزرگ شهری
  • سایتهای نفت و گاز و پتروشیمی

نقشه برج نور ثابت

نقشه برج نور ثابت

 سبد پرژکتور 

 نردبان حفاظ 
 حفاظ 
 نردبان 
 صفحه نصب تابلو یا جعبه تقسیم 
برج نور ثابت

انواع برج نور ثابت

برج روشنایی ثابت در دو نوع نردبان دار و بدون نردبان ساخته میشود.
مدل نردبان دار :در این مدل روی برج نردبان مخصوص که مجهز به حفاظ (محافظ جان) می باشد تعبیه میگردد که اپراتور می تواند با استفاده از آن بالای برج رفته و روی سبد آن مستقر شود و عملیات تعمیر و نگهداری را انجام دهد.

مدل بدون نردبان : در این مدل اپراتور به وسیله یک بالابر ویا جرثقیل عملیات تعمیر و نگهداری را انجام میدهد.
شایان ذکر است بنا به مصالح امنیتی معمولا” برج هایی که ارتفاع آنها از 25 متر بیشتر می شود به صورت سبد ثابت ساخته نمیشوند و از برج سبد متحرک استفاده می شود.

پوشش برج نور ثابت

گالوانیزه گرم ، رنگ اپوکسی و رنگ آلکیدی ، نام سه روش برای پوشش برج روشنایی ثابت میباشد که به منظور جلوگیری از خورندگی (corrosion) و زنگ زدگی انجام میشود. اما اینکه کدام یک از این سه روش را برای پوشش سازه انتخاب کنیم می بایست پارامتر های مختلفی مانند: میزان رطوبت محیط ، بودجه مالی ، تم معماری محیط و… را بررسی کنیم. اگر بخواهیم دو پوشش گالوانیزه گرم و رنگ صنعتی را از نظر طول عمر باهم مقایسه کنیم. باید گفت که پوشش گالوانیزه گرم به طور میانگین بین 30 تا 35 سال و پوشش رنگ صنعتی بین 8 تا 10 سال عمر میکند.

قیمت برج نور ثابت

پارامتر های مختلفی در قیمت نهایی برج نور ثابت دخیل هستند. از این پارامتر ها میتوان به ارتفاع سازه ، تعداد پرژکتورها و پوشش ، نام برد. همچنین قیمت فونداسیون برج نور ثابت با توجه به پیش ساخته بودن یا احداث درجا ، ارتفاع سازه ، نوع پروژکتورها ، سرعت باد ، ساختار خاک زمین ، مقاومت خاک و… محاسبه میگردد. لازم به ذکر است که شرکت نیک نور با داشتن یک تیم فنی باتجربه تمامی این مراحل را با رعایت کردن استاندارد های جهانی برای شما همکاران گرامی انجام میدهد.

شما میتوانید به طور 24 ساعته با کارشناسان شرکت نیک نور تماس حاصل نمایید و از نظر تخصصی هرگونه سوالی را مطرح نمایید. همچنین از قیمت به روز برج نور ثابت آگاه شوید.

مشخصات برج نور ثابت
ارتفاع
از 6 الی 40 متر
مونتاژ
اورلپی و فلنچی
پوشش
گالوانیزه گرم یا رنگ صنعتی
تعداد پرژکتور قابل نصب
به تعداد دلخواه

نمونه کارهای انجام شده توسط شرکت نیک نور

مطالب مرتبط

این صفحه را به اشتراک بگذارید