منهول

منهول به معنی آدم رو یک نوع از اتصالات است که برای متصل کردن چند شبکه و خط راه رو به هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. به عنوان مثال در سیستم  فاضلاب برای آنکه چندین خط لوله فاضلاب را به یکدیگر متصل کنند و به یک مسیر هدایت نمایند از منهول استفاده می‌شود یا در سیستم‌های مخابراتی برای دسترسی به مسیرهای کابل‌ها در زیر زمین استفاده می‌شود. 

البته همگی در سطح شهر به انواع منهول برخوردیم، دریچه‌هایی که در سطح زمین موجود است و برای کاربری‌های مختلفی استفاده می‌شود (آب و فاضلاب، تلفن، برق و…) و منهول در واقع برای دسترسی آسان انسان به داخل کانال است و در آنها را با درپوش میپوشانند.

 طراحی سازه های بتنی پیش ساخته باید به گونه ای انجام پذیرد که از رفتار منسجم و پایدار سازه اطمینان حاصل شود. پایداری این قطعات بتنی پیش ساخته در برابر بارهای قائم و نیروهای جانبی تامین بشود.

 

استفاده از منهول های پیش‌ساخته بتنی یکی از روش‌های مناسب و اقتصادی به‌منظور تسریع در نصب و بهره‌برداری در کلیه خدمات تأسیساتی اعم از آب‌رسانی، برق‌رسانی، مخابرات و نیز خدمات دفع فاضلاب محسوب می شود. به کار گیری منهول های بتنی زیر زمینی و جعبه های تقسیم، بهترین روش جهت کنترل و زهکشی آب های سطحی است. 

این سازه ها بایستی در مقابل تردد وسایل نقلیه در بزرگراه ها، تردد هواپیماها در فرودگاه ها و دیگر بارهای استاندارد موجود مقاوم باشند. به علاوه اندازه آن ها باید با هر نوع اندازه لوله ها متناسب باشد.

نقشه منهول

نقشه منهول
منهول بتنی

مهترین مزایای استفاده از منهول

متمرکز شدن بخش اعظم مراحل ساخت در کارخانه و کاهش هزینه های کارگاهی

بهبود کیفیت قطعات و در نتیجه دقت در کنترل کیفیت تولید صنعت.

بکار بردن بتن با مقاومت بیشتر با توجه به وجود شرایط بهتر در تولید و امکان برقراری کنترل مداوم بر کیفیت بتن

افزایش کارائی نیروی انسانی بدلیل امکان برنامه ریزی مناسب خط تولید و شرایط مناسب کار در کارخانه و در نتیجه کاهش فعالیت های بی فایده کارگاهی

افزایش بهره وری تجهیزات به دلیل استفاده مکرر آن ها

کوتاه شدن زمان ساخت

کاهش تاثیر شرایط فصلی و آب و هوائی در ساخت

تبدیل شیوه های ساختمانی به سلسله ای از فعالیت های تولیدی جهت دار

نمونه کارهای انجام شده توسط شرکت نیک نور
مطالب مرتبط

این صفحه را به اشتراک بگذارید