پل عابر پیاده

 پل عابر پیاده سازه ای است که برای حفظ ایمنی شهروندان در محل های شلوغ و پرترافیک نصب می شود و علاوه بر جنبه ایمنی ، قابلیت نصب تابلوهای تبلیغاتی را نیز دارد که این مسئله در محل های پرترافیک علاوه بر تامین هزینه های ساخت پل ، میتواند برای کارفرما جنبه درآمدزایی نیز داشته باشد. این سازه ها بر روی حداقل دو پایه لوله ای یا چندوجهی نصب می شوند و می توانند به پله برقی یا آسانسور ویژه معلولین نیز مجهز گردند.

پل هوایی عابر پیاده

با گسترش شهرها و افزایش جمعیت، به جهت رفت و آمد راحت و سریع تر و همچنین ایمنی عابران و خودروها، ساخت پل عابر پیاده امری ضروری و مهم است. به دلیل استفاده افراد سالخورده ، ناتوان و کودکان از پل هوایی عابر پیاده ، این سازه ها می بایست مکانیزه شوند، مکانیزه کردن پل عابر پیاده میتواند به دو شکل اضافه کردن پله برقی ویا آسانسور صورت می پذیرد.

نقشه پل عابر پیاده

نقشه پل عابر پیاده
 عرشه پل 
 راه پله 
 راه پله 
 نرده 
 ستون 

نصب پل عابر پیاده

برای نصب پل عابر پیاده ابتدا ستون ها نصب و تراز می گردد. سپس عرشه را روی زمین در یک ، دو یا سه قسمت مونتاژ و توسط یک یا دو جرثقیل روی ستون ها قرار می دهند. در مرحله بعدی پیچ های پل عابر پیاده محکم می شوند و در مرحله آخر راه پله ها و آسانسور ها نصب می شوند.

سازه پل عابر پیاده ، لوله ای و توسط اتصال فلنچی به یکدیگر متصل می شوند. بعد از اتمام کار قسمت هایی از پل که هنگام نصب دچار پریدگی رنگ شده است را توسط ابزار مخصوص لکه گیری میکنند.

پل عابر پیاده
پل عابر پیاده

ساخت پل عابر پیاده

عرشه پل عابر پیاده به طور کلی در ساده ترین حالت از 5 قسمت طراحی شده است که شامل یک عرشه ضربدری، دو قسمت ساده و دو قسمت انتهایی می باشد. در حالت استاندارد ساخت پل عابر پیاده عرشه ضربدری و عرشه ساده به طول 6 متر ساخته میشود که در محل نصب به یکدیگر متصل می شوند. البته برای افزایش طول پل عابر پیاده تعداد عرشه های ساده را بیشتر در نظر میگیرند و در نهایت عرشه های انتهایی با توجه به اندازه دهنه مورد نیاز، متغیر ساخته میشوند.
دهانه پل هوایی عابر پیاده بسته به نوع پروژه و نوع سفارش متغیر است. زیر 20 متر احتیاج به دو ستون بیشتر نمی باشد. از 20 الی 35 متر بهتر است از سه ستون استفاده شود و بالای 35 متر امکان ساخت با ستون مقدور نمی باشد. خود ستون ها نیز معمولا” با ارتفاع 6 متر ساخته می شوند که البته با توجه به شرایط محل نصب قابل تغییر است. برای سقف پل، از ورقهای پلی کربنات اتنی UV استفاده می شود تا در مقابل رطوبت ، نور خورشید و عوامل محیطی دیگر مقاوم باشد. شرکت نیک نور به عنوان سازنده پل عابر پیاده بنا به سفارش مشتری میتواند بنر و بیلبورد تبلیغاتی را نیز به سازه اضافه کند.

نمونه کارهای انجام شده توسط شرکت نیک نور
مطالب مرتبط

محمد حسن خاکی

قیمت حدودی پل عابر پیاده ساده با امکان تبلیغات در جاده اتوبانی به عرض 60 متر (عرض پل احتمالا باید 80 متر بشه)میخواستم

ادمین سایت

سلام جناب خاکی، همکاران ما با شما تماس گرفته و راهنمایی های لازم رو به شما خواهند کرد.

این صفحه را به اشتراک بگذارید