فونداسیون پیش ساخته

فونداسیون پیش ساخته یک محصول تولید شده توسط ریخته گری بتن در یک قالب و یا فرم قابل استفاده مجدد است که سپس در یک محیط کنترل شده، به محل ساختمان حمل شده و در محل پروژه گذاشته می شود. با تولید بتن پیش ساخته در محیط کنترل شده یک فرصت برای درمان مناسب و کنترل نزدیک از طریق کارکنان کارخانه ایجاد می کند. استفاده از سیستم بتن پیش ساخته، مزیت های بالقوه زیادی را در سرتاسر محل ریخته گری بتن ارائه می دهد. فرآیند تولید برای بتن پیش ساخته در سطح زمین اجرا می شود که به امنیت پروژه کمک می کند.

ساخت فونداسیون پیش ساخته

در ساخت فونداسیون پیش ساخته بتنی نسبت به تهیه مخلوط بتن در محل ساختمان، یک کنترل بیشتر از کیفیت مواد و طرز کار در یک کارخانه پیش ساخته وجود دارد. از نظر مالی، اَشکالی که در یک کارخانه پیش ساخته استفاده می شوند ممکن است صدها تا هزاران بار قبل از اینکه نیاز به جایگزینی داشته باشند، مورد استفاده قرار گیرند. این امر هزینه های شکل کار به ازای هر واحد را در کارخانه های پیش ساخته نسبت به ساخت بتن در محل کار کاهش می دهد.

با توجه به تولید قطعات در کارخانه، کیفیت ساخت آنها نسبت به قطعات تولید شده در کارگاه بالاتر بوده و از نظر زمان اجرا نیز، نسبت به سیستم های متداول، سریعتر است. روش سنتی ساختمان سازی در ساخت بتن مسلح شامل مراحل خاکبرداری و اجرای فونداسیون پیش ساخته ، قالب بندی و بتن ریزی میباشد که هر کدام از مراحل، بسته به عوامل مختلف زمان زیادی لازم دارند . با استفاده از این تکنولوژی می توان کاهش نیروی کار، کاهش زمان ساخت و ساز و نیز افزایش دقت و کیفیت را در صنایع فونداسیون پیش ساخته به ارمغان آورد. از دیگر محصولاتی که معمولا در کنار فونداسیون استفاده میشود، انکربولت می باشد.

کار در یک محیط کنترل شده انجام می شود. جایی که ابزار، فضای کاری و توالی ساخت از پیش تعیین شده است. این ویژگی باعث افزایش ایمنی و نظم اجرایی بیشتری در محل سایت پروژه می شود. مکان تولید و ساخت فونداسیون پیش ساخته اغلب مسقف و محصور شده است،که اجرای کار را در هر شرایط نامساعد هوایی ممکن میسازد، ومنجر به اجتناب از تاخیر ناشی از شرایط نامساعد جوی شده است. زمان بیشتری را در مونتاژ قطعات در محل نصب صرفه جویی کرد.

نقشه فونداسیون پیش ساخته

نقشه فونداسیون پایه چراغ

مزیت فونداسیون پیش ساخته

روشهای نوین تا حد بسیار مطلوبی نقاط ضعف روشهای سنتی را می پوشاند. از جمله مزایای فونداسیون پیش ساخته و فونداسیون پایه چراغ عبارتند از:

  •  استفاده بهینه از مصالح و در برخی موارد امکان بازیافت مصالح
  •  افزایش سرعت و کاهش نازک کاری های غیر ضروری
  •  کنترل کیفیت بالا
  •  ایمنی بیشتر
  •  صرفه جویی در مصرف انرژی
  •  کاهش نیروی انسانی
  •  مقاومت بهتر
فونداسیون پیش ساخته
نقشه سه بعدی فونداسیون پیش ساخته

قیمت فونداسیون پیش ساخته

دکل ها و پایه ها معمولا در محیط های باز استفاده می شوند و عوامل طبیعی مانند باد ، برف ، زلزله و… میتوانند باعث سرنگونی آن شوند. ازین رو فونداسیون پیش ساخته و فونداسیون پایه چراغ می بایست به طوری ساخته شود که دکل یا پایه را در مقابل شرایط مختلف ایمن نگه دارد. در نتیجه مرغوبیت آن بسیار مهم است. اگر بخواهیم عواملی را که بر روی قیمت فونداسیون پیش ساخته بتنی تاثیر میگذارند را نام ببریم، میتوان به ابعاد ، عیار بتن ، قطر و تراکم آرماتور بتنی ، تعداد و سایز انکربولت ها اشاره داشت.

فونداسیون پایه چراغ

برای نصب پایه چراغ شما احتیاج به یک فونداسیون پایه چراغ دارید. بهترین گزینه برای این پایه ها استفاده از فونداسیون پیش ساخته بتنی می باشد که هم از لحاظ مالی و هم زمانی کاملا مقرون به صرفه می باشد. لازم به ذکر است متریال استفاده شده برای ساخت فونداسیون پایه چراغ در شرکت نیک نور متناسب با استانداردهای تعریف شده جهانی و مخصوص این پایه ها می باشد.

مطالب مرتبط
نمونه کارهای انجام شده توسط شرکت نیک نور

مهدی اسدالهیان

با سلام و احترام/ اسدالهیان هستم لطفا در صورت امکان قیمت روز فونداسیونهای پیش ساخته شامل پد و پداستال بهمراه بولت چقدر می باشد؟

ادمین سایت

روز بخیر آقای مهندس بفرمایید ابعاد مورد نظرتون چقدر است؟

قاسم کارگر

سلام شناژها به چه شکلی به هم متصل میشوند.؟

ادمین سایت

سلام جناب کارگر، فونداسیون های پیش ساخته فوق الاشاره مربوط به پایه های روشنایی می باشند و این نوع فونداسیون ها شناژ ندارند.

این صفحه را به اشتراک بگذارید